Black Friday: de maximale korting nu online!

veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Stap 1 - Producten bestellen
    Heb je een product gevonden? Klik dan op de knop 'IN WINKELWAGEN'.

    Stap 2 – Winkelwagen
    Kies het gewenste aantal artikelen of kies 'VERDER WINKELEN' om nog een product toe te voegen aan de winkelwagen.

    Stap 3 – Bestellen
    Is je bestelling compleet? Klik dan in de winkelwagen op de knop ‘BESTELLEN’.

    Stap 4 - Gegevens invoeren
    Voor het bezorgen van je bestelling hebben we je gegevens nodig. Vul deze hier in en klik op 'VOLGENDE'.

    Stap 5 - Betaal- en bezorgmethode
    Kies of je je bestelling wilt laten bezorgen of af wilt halen. Selecteer vervolgens de gewenste bezorg- of afhaalmethode naar keuze. Klik bij twijfel op het informatie icoontje achter de methode.

    Stap 6 - Bestelling bevestigen
    Controleer de gegevens van je bestelling en klik op 'BESTELLEN EN BETALEN'. Hiermee ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling.

    Bij Smulderstextiel.be staat veilig en betrouwbaar online winkelen hoog in het vaandel. Heb je nog vragen? Wij staan je graag te woord!

    Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

  • Is mijn artikel of maat beschikbaar?

    Op iedere productpagina (en in je winkelwagen) staat de voorraadstatus van het product. Er zijn een aantal mogelijkheden:

    Groen
    Het product is uit voorraad leverbaar. Afhankelijk van de keuze van je bezorgoptie wordt het product dezelfde avond, de volgende dag of de dag/avond naar keuze bezorgd.

    Blauw
    Het product is tijdelijk niet leverbaar en is in bestelling bij onze leverancier. Bij de status wordt een indicatie van de levertijd aangegeven.

    Oranje
    Het product is niet uit voorraad leverbaar en moet besteld worden bij de leverancier. Bij de status wordt een indicatie over de levertijd aangegeven.

    Rood
    Het product is uitverkocht en niet meer leverbaar.

    Let op: de voorraadstatussen verschillen per product per maat en kleur.

    Smulderstextiel.be houdt je, wanneer je een product besteld hebt dat niet uit voorraad leverbaar is, nauwkeurig op de hoogte van de levertijd.

  • Ik heb besteld maar wil mijn order wijzigen of annuleren. Hoe doe ik dat?

    Als je jouw order wilt wijzigen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst via de telefoon of mail. Indien mogelijk kunnen wij de bestelling voor je aanpassen.

    Onze klantendienst is op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 21:00 (m.u.v. feestdagen). Je kunt ons bellen op het telefoonnummer 03 808 4346, via de mail op klantendienst@smulderstextiel.be of vul het contactformulier in.

  • Hoe kan ik gebruik maken van mijn account?

    Je haalt het beste uit onze service met een klantaccount. Via deze link kun je inloggen als je al een account hebt. Via deze link kun je een account aanmaken als je er nog geen hebt.

  • Waar kan ik mij in- of uitschrijven voor de nieuwsbrief?

    Via onze nieuwsbrief ben je altijd als eerste op de hoogte van onze gratis stylingtips, aanbiedingen en beddengoedadvies, via deze link kun je jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief.

    Wil je de nieuwsbrief liever niet meer ontvangen? Via deze link kun je jezelf daarvoor afmelden.

  • Hebben jullie een fysieke winkel?

    Smulderstextiel.be heeft geen fysieke winkel. Online hebben we de grootste collectie beddengoed van Vlaanderen, we zien je graag in onze webshop.

Betalen

Verzenden & Bezorging

Garantie & Retouren

  • Hoe kan ik gratis terugsturen?

    Terugsturen kan gratis binnen de bedenktijd van 60 dagen. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Het is wel belangrijk dat je het artikel niet gebruikt of wast en dat je altijd de originele verkoopverpakking mee naar ons stuurt. Zie hiervoor ook onze retourvoorwaarden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?".

    1.       Meld je retour aan

    Meld de artikelen die je wilt terugsturen aan via de website. Selecteer de artikelen en klik op ‘Bevestig retour’. Je ontvangt vervolgens een e-mail met daarin het retourlabel als bijlage. Deze dien je te printen.

    2.       Pak je retour in

    Doe de retourartikelen terug in de verpakking (met de stickers erop) en zoveel mogelijk in één doos of zak, bij voorkeur de originele Smulderstextiel.be bezorgdoos of zak. Daarmee help je ons om je retour sneller te kunnen verwerken. Stop het onderste deel van het retourlabel in het pakket en plak het bovenste deel op het pakket.

    3.       Overhandig je retour

    In onze e-mail met het retourlabel staat aangegeven waar je het retourpakket kunt overhandigen, volg deze instructies op. Na het inleveren ontvang je een bewijs met de track & trace-code van je retourpakket. Met deze code kunt je je pakket volgen en zien of wij het al hebben ontvangen.

    4.       Je geld terug

    Wij sturen een e-mail zodra je retour is verwerkt. Na verwerking van je retour storten wij het bedrag direct retour en kun je dit binnen 3 werkdagen op je overzichten terugvinden. Maak je gebruik van Achteraf betalen? Dan verrekenen wij het retourbedrag op je factuur. Heb je verzend- of administratiekosten betaald en stuurt je je volledige bestelling retour? Dan ontvang je ook deze kosten terug.

  • Kan ik artikelen ruilen?

    Ruilen staat in principe gelijk aan het terugsturen van je artikel en het bestellen van een nieuw artikel. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden, die je hieronder kunt vinden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?". Neem contact met ons op als je een defect product hebt ontvangen, dan kijken wij hoe wij dit het beste voor je kunnen oplossen.

  • Wat zijn onze retourvoorwaarden?

    Terugsturen kan altijd gratis

    Bij Smulderstextiel.be krijg je 60 dagen bedenktijd. In die 60 dagen mag je het artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Is het niet wat je zocht? Dan mag je het artikel gratis terugsturen via de instructies die je van ons ontvangt na het aanmelden van je retour. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder naar keuze terugsturen, al zijn dan de verzendkosten wel voor jou.

    Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?

    Dat klopt, dit is je ‘herroepingsrecht’: binnen 14 dagen mag je aankopen zonder opgaaf van redenen terugsturen. Maar wij willen je graag wat langer de tijd geven en hebben de bedenktijd verlengd naar 60 dagen. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, kun je het herroepingsformulier (Word-document) invullen en opsturen. Dit is echter niet verplicht. Door gewoon terug te sturen, maak je ook gebruik van je herroepingsrecht.

    Wanneer gaat de 60 dagen bedenktijd in?

    De bedenktijd van 60 dagen gaat in op het moment dat je (een deel van) je bestelling ontvangt.

    En als ik gebruik maak van Achteraf betalen?

    Dan heb je nog steeds 60 dagen bedenktijd. Met Klarna kies je ervoor om binnen 30 dagen te betalen. Betaal je aan Klarna voordat je retourzending is verzonden of verwerkt? Dan stort Klarna het aankoopbedrag aan je terug.

    Mag ik alles binnen 60 dagen terugsturen?

    In principe heb je het recht om alles terug te sturen, zolang je de artikelen in de originele staat behoudt. Dit betekent dat je ervoor dient te zorgen dat de artikelen die je retourneert onbeschadigd zijn en in de originele verpakking zitten. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij je aansprakelijk stellen.

    Meld de artikelen die je wilt retourneren gemakkelijk aan via de website.

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik daarmee terecht?

    Als je een klacht hebt over een product of over een van onze diensten kun je contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand e-mailadres. Wij nemen je klacht zo snel mogelijk in behandeling en geven je binnen maximaal 14 dagen een inhoudelijke reactie.

    Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Heb ik garantie op mijn product?

    Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit houdt in dat je in alle redelijkheid een goed product mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Binnen de wettelijke garantie kijken wij naar een passende oplossing zoals vervanging van het product door hetzelfde of een gelijkwaardig product. Wanneer vervanging niet mogelijk is heb je recht op restitutie van het aankoopbedrag.

  • Hoe kan ik contact opnemen?

    Onze klantendienst is op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 21:00 (m.u.v. feestdagen):
    - op het telefoonnummer 03 808 4346
    - via de mail op klantendienst@smulderstextiel.be
    - via het contactformulier