veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Stap 1 - Producten bestellen
    Heb je een product gevonden? Klik dan op de knop 'IN WINKELWAGEN'.

    Stap 2 – Winkelwagen
    Kies het gewenste aantal artikelen of kies 'VERDER WINKELEN' om nog een product toe te voegen aan de winkelwagen.

    Stap 3 – Bestellen
    Is je bestelling compleet? Klik dan in de winkelwagen op de knop ‘BESTELLEN’.

    Stap 4 - Gegevens invoeren
    Voor het bezorgen van je bestelling hebben we je gegevens nodig. Vul deze hier in en klik op 'VOLGENDE'.

    Stap 5 - Betaal- en bezorgmethode
    Kies of je je bestelling wilt laten bezorgen of af wilt halen. Selecteer vervolgens de gewenste bezorg- of afhaalmethode naar keuze. Klik bij twijfel op het informatie icoontje achter de methode.

    Stap 6 - Bestelling bevestigen
    Controleer de gegevens van je bestelling en klik op 'BESTELLEN EN BETALEN'. Hiermee ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling.

    Bij Smulderstextiel.be staat veilig en betrouwbaar online winkelen hoog in het vaandel. Heb je nog vragen? Wij staan je graag te woord!

    Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

  • Is mijn artikel of maat beschikbaar?

    Per artikel wordt in de webshop een voorraadstatus weergegeven. Er zijn vier verschillende statussen: groen, blauw, oranje en rood. De groene status betekent dat het product uit voorraad leverbaar is en direct geleverd kan worden. Blauw wil zeggen dat het product tijdelijk niet leverbaar is en in bestelling is bij de leverancier. Een oranje status houdt in dat het product niet voorradig is en besteld moet worden bij de leverancier. Ter indicatie wordt bij blauw en oranje een verwachte leverdatum aangegeven. De rode status betekent dat het product definitief uitverkocht en niet meer te verkrijgen is.

    Let op: de voorraadstatussen verschillen per product per maat en kleur.

  • Ik heb besteld maar wil mijn order wijzigen of annuleren. Hoe doe ik dat?

    Als je jouw order wilt wijzigen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst via de telefoon of mail. Indien mogelijk kunnen wij de bestelling voor je aanpassen.

    Onze klantendienst is op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 21:00 (m.u.v. feestdagen). Je kunt ons bellen op het telefoonnummer 03 808 4346, via de mail op klantendienst@smulderstextiel.be of vul het contactformulier in.

  • Hoe kan ik gebruik maken van mijn account?

    Je haalt het beste uit onze service met een klantaccount. Via deze link kun je inloggen als je al een account hebt. Via deze link kun je een account aanmaken als je er nog geen hebt.

  • Waar kan ik mij in- of uitschrijven voor de nieuwsbrief?

    Via onze nieuwsbrief ben je altijd als eerste op de hoogte van onze gratis stylingtips, aanbiedingen en beddengoedadvies, via deze link kun je jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief.

    Wil je de nieuwsbrief liever niet meer ontvangen? Via deze link kun je jezelf daarvoor afmelden.

  • Hebben jullie een fysieke winkel?

    Smulderstextiel.be heeft geen fysieke winkel. Online hebben we de grootste collectie beddengoed van Vlaanderen, we zien je graag in onze webshop.

Betalen

  • Welke betaalmethodes zijn er?

    Je kunt kiezen uit de volgende vier betaalmethodes: 
    - Bancontact
    - Kredietkaart
    - iDEAL
    - Betalen binnen 30 dagen

    Bancontact
    Je betaalt direct veilig met je bank.

    Kredietkaart
    Alle Visa, Mastercard en American Express kredietkaarten worden geaccepteerd.
    3D secure: We vinden het belangrijk dat deze betaalmethode veilig verloopt, daarom laten we betalingen niet alleen via een PCI-gecertificeerde partij lopen, maar hebben we ook een extra beveiligingsniveau voor betalingen met Visa en Mastercard. Dit beschermt de gebruiker tegen ongeautoriseerd gebruik van de kredietkaart.

    iDEAL
    iDEAL wordt voornamelijk gebruikt in Nederland maar wordt ook ondersteund in onze webshop. Net als bij Bancontact betaal je direct veilig met je bank.

    Betaal binnen 30 dagen
    Als je kiest voor ‘Betalen binnen 30 dagen’, betaal je via Klarna je factuur binnen 30 dagen. Voor deze betaalmethode rekenen wij transactiekosten van €2,95. Is ‘Betalen binnen 30 dagen’ voor jou niet mogelijk? Dan vragen we je vriendelijk een andere betaalmethode te kiezen.

    Het is niet meer mogelijk onder rembours aan de deur te betalen.

  • Zijn er ook kortingscodes van Smulderstextiel.be?

    Smulderstextiel.be maakt geen gebruik van kortingscodes. Je kunt je hier inschrijven voor de nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn van onze acties.

  • Waarom kan ik niet kiezen voor ‘Betalen binnen 30 dagen’?

    Bij de betaalmethode ‘Betalen binnen 30 dagen’ wordt een kredietaanvraag bekeken door Klarna. Het kan zijn dat de aanvraag niet geaccepteerd is en je daarom niet kunt kiezen voor de optie ‘Betalen binnen 30 dagen’.

    Voor meer informatie of contact met Klarna hierover zie: https://www.klarna.com/be/klantenservice/waarom-is-mijn-aankoop-niet-goedgekeurd-door-klarna/.

  • Kan ik betalen met een cadeaukaart?

    Smulderstextiel.be maakt geen gebruik van cadeaukaarten of cadeaubonnen. Wij hebben geen cadeaubonnen in ons assortiment en het is niet mogelijk om te betalen met cadeaukaarten zoals een VVV cadeaukaart of Keuze Cadeaukaart.

Verzenden & Bezorging

  • Welke bezorgopties zijn er?

    Standaardbezorging
    Je bestelling wordt, met uitzondering van bestellingen gedaan op zaterdag, standaard de volgende dag tussen 08.00 en 17.00 uur geleverd. Dit geldt alleen voor bestellingen die uit voorraad leverbaar zijn.

  • Welke afhaalopties zijn er?

    Je kunt je pakket in plaats van laten bezorgen ook afhalen. Dit kan bij een afhaalpunt naar keuze bij jou in de buurt.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bij een bestelling van boven de € 50,- in België nemen wij de verzendkosten van € 4,95 voor onze rekening. In het buitenland kunnen de verzendkosten hoger liggen, ongeacht het orderbedrag. De verzendkosten voor het buitenland zijn:

    Frankrijk - € 5,95
    Duitsland - € 6,95
    Oostenrijk - € 8,95
    Luxemburg - € 9,95
    Spanje - € 17,95 

  • Wanneer wordt mijn product geleverd?

    Op iedere productpagina (en in je winkelwagen) staat de voorraadstatus van het product. Er zijn een aantal mogelijkheden:

    Groen
    Het product is uit voorraad leverbaar en wordt de volgende dag of op de dag naar keuze bezorgd.

    Blauw
    Het product is tijdelijk niet leverbaar en is in bestelling bij onze leverancier. Bij de status wordt een indicatie van de levertijd aangegeven.

    Oranje
    Het product is niet uit voorraad leverbaar en moet besteld worden bij de leverancier. Bij de status wordt een indicatie over de levertijd aangegeven.

    Rood
    Het product is uitverkocht en niet meer leverbaar.

    Let op: deze statussen verschillen per overtrek per maat en kleur en zijn afhankelijk van je betaalwijze.

    Smulderstextiel.be houdt je, wanneer je een product besteld hebt dat niet uit voorraad leverbaar is, nauwkeurig op de hoogte van de levertijd.

  • Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, dat kan. Zodra je producten zijn ingepakt in ons magazijn ontvang je per mail een track & trace code. Deze is uiterlijk de volgende ochtend actief. 

  • Hoe worden producten verstuurd?

    De producten worden verpakt in een milieuvriendelijke verzendzak of, bij grote leveringen, in een doos voorzien van ons embleem/logo. 

  • Wordt er ook op zaterdag bezorgd?

    Ja, dat is in België ook op zaterdag mogelijk. Bezorging kan plaatsvinden tussen 08.00 en 17.00 uur van maandag t/m zaterdag.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

    Wanneer je niet thuis bent als je pakket bezorgd wordt, probeert de bezorger in veel gevallen je pakket aan te bieden bij de buren. Mocht dit niet mogelijk zijn, zal het pakket naar een afhaalpunt gaan. Je ontvangt hier bericht over.

    Weet je zeker dat je op een mogelijk moment van bezorging niet thuis bent? Kies dan in het bestelproces voor een latere bezorgdag of voor een afhaalpunt bij jou in de buurt.

Garantie & Retouren

  • Hoe kan ik gratis terugsturen?

    Terugsturen kan gratis binnen de bedenktijd van 60 dagen. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Het is wel belangrijk dat je het artikel niet gebruikt of wast en dat je altijd de originele verkoopverpakking mee naar ons stuurt. Zie hiervoor ook onze retourvoorwaarden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?".

    1.       Meld je retour aan

    Meld de artikelen die je wilt terugsturen aan via de website. Selecteer de artikelen en klik op ‘Bevestig retour’. Je ontvangt vervolgens een e-mail met daarin het retourlabel als bijlage. Deze dien je te printen.

    2.       Pak je retour in

    Doe de retourartikelen terug in de verpakking (met de stickers erop) en zoveel mogelijk in één doos of zak, bij voorkeur de originele Smulderstextiel.be bezorgdoos of zak. Daarmee help je ons om je retour sneller te kunnen verwerken. Stop het onderste deel van het retourlabel in het pakket en plak het bovenste deel op het pakket.

    3.       Overhandig je retour

    In onze e-mail met het retourlabel staat aangegeven waar je het retourpakket kunt overhandigen, volg deze instructies op. Na het inleveren ontvang je een bewijs met de track & trace-code van je retourpakket. Met deze code kunt je je pakket volgen en zien of wij het al hebben ontvangen.

    4.       Je geld terug

    Wij sturen een e-mail zodra je retour is verwerkt. Na verwerking van je retour storten wij het bedrag direct retour en kun je dit binnen 3 werkdagen op je overzichten terugvinden. Maak je gebruik van Achteraf betalen? Dan verrekenen wij het retourbedrag op je factuur. Heb je verzend- of administratiekosten betaald en stuurt je je volledige bestelling retour? Dan ontvang je ook deze kosten terug.

  • Kan ik artikelen ruilen?

    Ruilen staat in principe gelijk aan het terugsturen van je artikel en het bestellen van een nieuw artikel. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden, die je hieronder kunt vinden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?". Neem contact met ons op als je een defect product hebt ontvangen, dan kijken wij hoe wij dit het beste voor je kunnen oplossen.

  • Wat zijn onze retourvoorwaarden?

    Terugsturen kan altijd gratis

    Bij Smulderstextiel.be krijg je 60 dagen bedenktijd. In die 60 dagen mag je het artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Is het niet wat je zocht? Dan mag je het artikel gratis terugsturen via de instructies die je van ons ontvangt na het aanmelden van je retour. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder naar keuze terugsturen, al zijn dan de verzendkosten wel voor jou.

    Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?

    Dat klopt, dit is je ‘herroepingsrecht’: binnen 14 dagen mag je aankopen zonder opgaaf van redenen terugsturen. Maar wij willen je graag wat langer de tijd geven en hebben de bedenktijd verlengd naar 60 dagen. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, kun je het herroepingsformulier (Word-document) invullen en opsturen. Dit is echter niet verplicht. Door gewoon terug te sturen, maak je ook gebruik van je herroepingsrecht.

    Wanneer gaat de 60 dagen bedenktijd in?

    De bedenktijd van 60 dagen gaat in op het moment dat je (een deel van) je bestelling ontvangt.

    En als ik gebruik maak van Achteraf betalen?

    Dan heb je nog steeds 60 dagen bedenktijd. Met Klarna kies je ervoor om binnen 30 dagen te betalen. Betaal je aan Klarna voordat je retourzending is verzonden of verwerkt? Dan stort Klarna het aankoopbedrag aan je terug.

    Mag ik alles binnen 60 dagen terugsturen?

    In principe heb je het recht om alles terug te sturen, zolang je de artikelen in de originele staat behoudt. Dit betekent dat je ervoor dient te zorgen dat de artikelen die je retourneert onbeschadigd zijn en in de originele verpakking zitten. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij je aansprakelijk stellen.

    Meld de artikelen die je wilt retourneren gemakkelijk aan via de website.

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik daarmee terecht?

    Als je een klacht hebt over een product of over een van onze diensten kun je contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand e-mailadres. Wij nemen je klacht zo snel mogelijk in behandeling en geven je binnen maximaal 14 dagen een inhoudelijke reactie.

    Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Heb ik garantie op mijn product?

    Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit houdt in dat je in alle redelijkheid een goed product mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Binnen de wettelijke garantie kijken wij naar een passende oplossing zoals vervanging van het product door hetzelfde of een gelijkwaardig product. Wanneer vervanging niet mogelijk is heb je recht op restitutie van het aankoopbedrag.

  • Hoe kan ik contact opnemen?

    Heb je een vraag, opmerking of wil je graag advies via de mail of telefoon? Onze klantendienst is op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 21:00 (m.u.v. feestdagen). Je kunt ons bellen op het telefoonnummer 03 808 4346, via de mail op klantendienst@smulderstextiel.be of vul het contactformulier in.